ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα εγγενώς διεπιστημονικό πεδίο, στο οποίο αλληλεπιδρούν πολλά επιστημονικά αντικείμενα, περιλαμβάνει πληθώρα κοινωνικών πτυχών και σχετίζεται με πολλά πραγματικά προβλήματα και συζητήσεις που λαμβάνουν χώρα σήμερα. Ως εκ τούτου, η εκπαιδευτική της προσέγγιση απαιτεί μια διασυνδεδεμένη STEM διδακτική προσέγγιση, όπου διασταυρώνονται διάφορα πεδία S-T-E-M, προκειμένου να εξοπλιστούν οι πολίτες με i) γνώσεις σχετικά με τις αιτίες, τις συνέπειες και τα μέτρα μετριασμού της κλιματικής αλλαγής και ii) ικανότητες βιωσιμότητας. Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες αποκαλύπτουν ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην υιοθέτηση μιας διασυνδεδεμένης STEM διδακτικής προσέγγισης, επομένως πρέπει να σχεδιαστούν κατάλληλα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης. Προκειμένου οι εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών να εφαρμόσουν αποτελεσματικά μια διασυνδεδεμένη STEM προσέγγιση διδασκαλίας πρέπει να υπερβούν την ταυτότητα διδασκαλίας των επιμέρους πεδίων και να την ευθυγραμμίσουν με μια πιο ολοκληρωμένη ταυτότητα STEM διδασκαλίας.
ΣΚΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το πρόγραμμα STEM-ID στοχεύει στη μελέτη της επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών Α/θμιας & Β/θμιας εκπαίδευσης για την ενσωμάτωση διεπιστημονικών προσεγγίσεων για την κλιματική αλλαγή μέσα από τον φακό της ταυτότητας διδασκαλίας.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι οι εξής:
ΠΑΚΕΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Το πρόγραμμα STEM-ID είναι δομημένο βάσει πέντε (5) πακέτων εργασίας, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους.
Δεκ. 2023
Εναρκτήρια συνάντηση προγράμματος
Δεκ. 2023
Ιαν. 2024
Πρόσκληση 6 μεντόρων εκπαιδευτικών
Φεβ. 2024
Πλατφόρμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών
Φεβ. 2024
Μαρ. 2024
Ιστοσελίδα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης προγράμματος
Οκτ 2024
Πρόσκληση 24 εκπαιδευτικών
Οκτ 2024
Ιουν. 2025
Ημερίδα
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τα αναμενόμενα αποτελέσματα θα είναι επικεντρωμένα στην μελέτη του τρόπου ανάπτυξης της ταυτότητας STEM διδασκαλίας ενός εκπαιδευτικού, παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά των πλαισίων, των πόρων και των εμπειριών που είναι κατάλληλα για την ενίσχυση της ανάπτυξης ταυτότητας STEM εκπαιδευτικού. Συγκεκριμένα, μέσω της συνεχούς αξιολόγησης όλων των σταδίων του έργου STEM-ID, θα εξαχθούν συμπεράσματα για
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Τίτλος: Ανάπτυξη διασυνδεδεμένης STEM διδακτικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών για την διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής ( STEM-ID: Development of an Integrated STEM Teacher Identity for Climate Education)
Αριθμός Έργου: ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.:015419
Πρόγραμμα Χρηματοδότησης: Το ερευνητικό Έργο με τίτλο STEM-ID υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. «Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας (Οριζόντια υποστήριξη όλων των Επιστημών)» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
Περίοδος έργου (Διάρκεια): 22/11/2023 - 21/11/2025 (24 μήνες)
Συντονίστρια έργου: Μιχαηλίδη Αικατερίνη - Αιμιλία, Επίκουρη Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΠΚ
Το ερευνητικό Έργο με τίτλο STEM-ID υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. «Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας (Οριζόντια υποστήριξη όλων των Επιστημών)» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU. (Αριθμός Έργου: ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.:015419)